
Ofte stilte spørsmål
Opprett AvtaleGiro
FOR Å OPPRETTE ELLER ENDRE AVTALEGIRO KAN DU ENKELT GJØRE DETTE PÅ "MIN SIDE"
- Gå til Min Side og trykk på «AvtaleGiro»
- Følg instruks
Det kan ta ca. tre (3) virkedager før AvtaleGiroen blir bekreftet aktiv av NETS til SPENST SØRUMSAND. Papirfaktura som allerede er generert må betales og kan ikke reverseres. AvtaleGiroen vil da først tre i kraft fra kommende måned.
Jeg har opprettet AvtaleGiro, men får fremdeles faktura
DET KAN VÆRE TO ÅRSAKER TIL DETTE:
- Faktura var allerede generert før AvtaleGiroen ble godkjent av banken din. Du vil i så fall motta trekk til denne fra og med neste måned.
- AvtaleGiroen er ikke godkjent av banken ennå.
Fakturaen må i begge tilfeller betales.
Dersom du også neste måned mottar faktura i posten, ta kontakt med resepsjonen og vi vil sjekke om du har benyttet riktig konto- og KID-nummer for å opprette AvtaleGiroen. Dersom du har benyttet korrekt betalingsinformasjon må din bank hjelpe deg videre
Forfallsdato
Vår forfallsdato for privatmedlemskap er den 20. hver måned. For bedrifter (ikke medlemmer med bedriftsavtale), kan andre forfallsdatoer gjelde.
Hvorfor har jeg fått en betalingspåminnelse på SMS?
Dersom du har mottatt en betalingspåminnelse på SMS, kan det bety at vi ikke har mottatt din betaling til forfall.
SMS’en genereres den 27. i måneden og dersom du har gjort en betaling som ikke kom oss i hende innen dette har du likevel mottatt en SMS, men kan se bort fra denne.
Har du nylig betalt og likevel fått SMS, sjekk først at du har benyttet riktig betalingsinformasjon. Har du gjort dette kan du se bort fra SMS’en.
Hvorfor har jeg mottatt et inkassovarsel?
Hvis du har mottatt et inkassovarsel har vi ikke mottatt din betaling innen forfall. Inkassovarsel sendes 14 dager etter forfall på medlemsavgiften, og er et varsel om at hvis du ikke betaler innen gitt frist vil det gå til inkasso. Et inkassovarsel er ikke det samme som inkasso, det er kun et varsel.
Hvorfor har jeg mottatt brev om inkasso?
Dersom du har mottatt et brev om inkasso fra Credicare betyr det at vi verken har mottatt betaling på faktura/AvtaleGiro, etter å ha sendt deg SMS-purring (om du har ditt mobilnummer registrert hos oss), eller etter at Credicare har sendt deg et inkassovarsel.
Dersom du mener å ikke ha mottatt noen av disse, må du sjekke om vi har korrekt kontaktinformasjon.
Vi minner om at du ved adresseendring, plikter iht. medlemskontrakten å informere oss om dette slik at vi kan sende deg faktura til riktig adresse.