Ofte stilte spørsmål
Avslutt medlemskap
SIKKER PÅ AT FRYS IKKE ER ET ALTERNATIV?
Det kan være lurt å undersøke våre fryskriterier før du sier opp medlemskapet. Er du gravid, har skade eller lignende er det mulig å fryse medlemskapet.
Hvis du ønsker å gå videre til avslutning av medlemskapet, må vi ha dette skriftelig via signering av oppsigelsesskjema ved oppmøte i resepsjonen eller skriftlig på mail.
Stoppdato kan tidligst være ut oppsigelsestiden (ut kommende måned). Har du bindingstid, kan medlemskapet først stoppes når denne utløper.
Du vil motta en oppsigelse på e-post når denne er registrert. Mottar du ikke en bekreftelse innen 14 dager etter at din oppsigelse er levert, må du ta kontakt med SPENST SØRUMSAND
Oppsigelsestid
Oppsigelsestiden er én (1) måned, regnet fra førstkommende månedsskifte.
Dette betyr at medlemskapet vil vare ut påfølgende måned etter at oppsigelsen er gitt til SPENST SØRUMSAND. Sier du for eksempel opp i januar (uavhengig av dato), vil medlemskapet minimum løpe ut februar.
Vær oppmerksom på at medlemskapet vil løpe minst ut bindingstiden, dersom du har bindingstid.
Angrerett
Du har rett til å angre medlemsavtalen ved å gi skriftlig beskjed til SPENST SØRUMSAND innen 14 dager etter inngåelse av medlemsavtalen. Dette gjelder kun dersom medlemskapet er inngått utenfor senteret, iht. angrerettloven.
Du kan benytte deg av angreretten ved å sende angrerett skjema tilsendt på mail ved kjøp av medlemskap på nett. Denne må fylles ut og leveres i resepsjonen eller sendes til oss på e-post.
Kan jeg si opp mitt medlemskap innenfor bindingstid
Det er kun under særskilte omstendigheter at bindingstiden kan brytes.
Binding kan brytes ved;
- Langvarig sykdom som kan dokumenteres
- Flytting til et sted mer enn 30 km unna et SPENST SØRUMSAND. Dette må dokumenteres med enten flyttemelding fra Posten, skjermbilde fra Altinn eller adresseendring i Folkeregisteret
- Soningsforhold som går ut over din bindingstid. Dokumentasjon kan sendes via fullmaktshaver.
Jeg har sagt opp medlemskapet, men blir fortsatt fakturert
DETTE KAN VÆRE ÅRSAKEN TIL AT DU FREMDELES BLIR FAKTURERT:
- Du har fremdeles bindingstid. Hvis du fremdeles har bindingstid, vil du fortesette å betale for medlemsavgiften din inntil denne utløper.
- Du står som ansvarlig betaler for noen andre. Hvis du betaler for andre, vil du fortsette med dette så lenge betalingsavtalen gjelder eller inntil medlemskapet du betaler for sies opp.
- Medlemmer som betaler for sitt medlemskap på etterskudd vil motta faktura/trekk også i sin oppsigelsesmåned.
- Medlemmer som betaler på forskudd skal betale siste faktura måneden før medlemskapet avsluttes.
- Har du PT klipp på avbetaling vil denne løpe inntil hele nedbetalingsplanen er fullført.
- Ditt medlemskap er ikke avsluttet. Registrer din oppsigelse eller kontakt oss. Husk å sjekke at du har riktig e-post registrert på Min Side